FAQ

Vanliga frågor & Svar

1. Kan vi se er live innan vi bokar er?
Vi spelar ofta i slutna sällskap, på företag och privata fester. Några gånger per år uppträder vi på offentliga tillställningar och då finns det givetvis möjlighet att komma och lyssna på oss. Ring eller mejla så får ni veta när vi spelar.

2. Blir det tyst när ni tar paus?
Nej, vi spelar musik från playlists från tex Spotify, Grooveshark el likn. Eller så kör vi pausmusik med någon av de duktiga discjockeyerna, som vi anlitar.

3. Kan man låna mikrofon av er för att hålla tal?
Ja, om vi spelar i samma rum och har haft möjlighet att rigga upp anläggningen i god tid.

4. Hur långt i förväg måste man boka er?
Ju tidigare desto bättre.

5. Kan ni hjälpa oss med uppslag och idéer för vår konferens, eller fest?
Ja, vi har fått många erfarenheter genom åren som vi gärna delar med oss av.

6. Kan man önska låtar som inte finns med på er låtlista?
Ja, gärna!. Vi arbetar ständigt med nya låtar.

7. Vad kostar ni?
Vi utgår ifrån en grundprislista, men det är svårt att ge ett exakt pris eftersom varje engagemang är unikt.

8. Vad behöver ni veta för att kunna lämna ett fast pris?
Spelplats, lokalens storlek, typ av engagemang, speltid och andra specifika önskemål.

9. Hur gör man för att boka er?
Skicka en bokningsförfrågan via mejl eller ring oss direkt.

10. Måste man skriva kontrakt vid bokning?
Det räcker med bekräftelse via mail.

11. När ska man betala er?
Det regleras via kontraktet.

12. Har ni ett företag eller måste vi betala skatt och sociala avgifter?
Vi driver The Jam Band som ett företag och här momsregistrerade. Vi ansvarar alltså för våra egna skatter och sociala avgifter. Det ingår i priset.

13. Vad skiljer er från andra coverband?
Svårt att säga… Alla musiker i bandet har en mångårig musikalisk bakgrund och vi har spelat och älskar att spela alla musikstilar.

14. Hur länge spelar ni?
Efter överenskommelse.

16. Hur kan man vara säker på att ni är bra?
Det är såklart en subjektiv fråga, det är upp till publiken att avgöra. Kontakta oss för referenser och lyssna gärna på oss här på hemsidan.

17. Hur stor fest måste man ha för att anlita er?
Vi spelar på alla typer av fester. Allt från vardagsrum till ishall…

19. Kan ni hjälpa oss med vårt företagsspex?
Ja, vi kan kompa och hjälpa till under repetitioner, men också komma med idéer och uppslag. Vi har en musiktävling som alltid är oerhört uppskattad.

20. Kan ni spela komp till våra allsånger?
Ja, om vi blir tillfrågade i god tid före festen.

21. Spelar ni på alla typer av tillställningar?
Ja, fast vi är väldigt noga med att vi är ert bästa val annars hjälper vi er att hitta andra musiker och konstellationer.

22. Vi har bokat en festlokal där det inte finns någon scen. Måste vi hyra in en?
I de flesta fall går det bra att spela från golvet. Kolla med oss så hjälper vi er.

23. Hur länge har ni spelat ihop?
The Jam Band har varit verksamma sedan 1998.

24. Har ni spelat in någon skiva?
The Jam Band har inte spelat in någon ”riktig” skiva som The Jam Band. Men vi har medverkat på en rad skivor genom åren. De låtar vi har spelat in kan du lyssna på här på sajten.

25. Spelar ni bara i Stockholmsområdet?
Nej, men oftast.

27. Hur mycket ström behöver ni för er utrustning?
Det beror på hur mycket ljud och ljus som används. Vi tar direktkontakt med ansvarig på spelplats och går igenom lokalens förutsättningar.

28. Har ni egen ljud- och ljusanläggning?
Ja. För att alltid kunna erbjuda högsta kvalitet arbetar vi tillsammans med olika ljudleverantörer. På så vis kan vi anpassa ljud och ljus efter just er lokal.

29. Vår vd gillar svensk dansbandsmusik, spelar ni det?
Absolut, vi tycker att alla stilar och genrer är kul! Ett par dansbandslåtar så att VD:n blir nöjd, självfallet!

30. Hur många pauser tar ni på en spelning?
Inte fler än nödvändigt. Vi anpassar oss efter det tidsspann som gäller för oss. Oftast brukar ett optimat upplägg vara att vi spelar ca 2 tim utan paus. Det brukar bli bäst drag på festen. Sedan är det DJ eller playlistst som tar över.

31. Vi planerar ett bröllop och skulle vilja ha sång i kyrkan under vår vigsel. Åtar ni er ett sådant uppdrag?
Ja, det gör vi gärna!


Frågor & bokningar, kontakta Kapellmästare Henrik:
Mail: hc.lundberg@gmail.com
Tel: 070/532 11 86

 

Stockholms bästa coverband – Boka nu!